Těhotenství týden po týdnu: 1. měsíc ve znamení početí

Věděli jste, jak správně na výpočet týdne těhotenství? I na to se zaměříme ve druhém dílu seriálu těhotenství týden po týdnu.

Zatímco minule jsme se zaměřovali na to, jak se chovat, když toužíte otěhotnět, tentokrát se zaměříme na první měsíc v prvním trimestru.

Těhotenství_týden_po_týdnu_Blog_Moonbaby.cz

1. týden těhotenství

Ač si některé ženy myslí, že těhotenství se počítá od početí, za první týden těhotenství se považuje ten, kdy dostaly poslední menstruaci. Usnadňuje to výpočet termínu porodu, který počítá od prvního dne poslední menstruace nastávající maminky.

2. týden těhotenství

Ani v tomto týdnu ještě těhotná nejste, nicméně dochází k ovulaci a samotnému aktu početí. Pokud si ale budete dělat těhotenský test, stále bude negativní.

3. týden těhotenství

Právě v tomto týdnu dochází k samotnému oplodnění, při kterém se spojuje vajíčko se spermií. V tomto týdnu také oficiálně začíná první trimestr. V této době se vám zvyšují hladiny estrogenů a progesteronu. Tyto hormony jsou nesmírně důležité k vyvolání přestavby sliznice dělohy tak, aby se v ní vajíčko zdárně uchytilo. Pro vývoj embrya jsou tedy nesmírně důležité.

4. týden těhotenství

V tomto týdnu na svém těle můžete začít pozorovat první drobné změny. Až v tomto týdnu je vhodné použít těhotenský test, jehož výsledek bude nyní průkazný. Ale pozor! Některá těhotenství se odhalí později a negativní výsledek nemusí znamenat, že těhotná nejste. Ke zmatení může dojít i proto, že změny v těle mohou vyvolat lehké křeče, které se zdají být jako menstruační. Navíc může dojít i ke špinění. Mylně se tak můžete domnívat, že máte jen slabší menstruaci.

Mezi další rané příznaky těhotenství patří citlivější prsa, plynatost, pocit plného břicha či bolest v podbřišku. U některých žen se už objevují ranní nevolnosti, bolesti zad i hlavy.

Dbejte na správnou výživu

Se začátkem těhotenství se zaměřte na zdravé stravování a zdravý životní styl obecně. Neznamená to nutně, že musíte vyřadit všechny tučné potraviny, začít jíst vše v bio kvalitě a polykat plné hrsti potravinových doplňků.

Dbejte ale na pestrou stravu a dostatek kyseliny listové, které dítě potřebuje pro správný vývoj nervové trubice. Tato kyselina navíc snižuje riziko potratu. Ideální příjem v prvním trimestru je 0,8 mg denně. Ve větším množství najdete kyselinu listovou například v chřestu, růžičkové kapustě, brokolici nebo špenátu. Vysoký obsah mají také v pšeničné klíčky.

Připravte se na příchod dítěte

Některé maminky jsou rády připravené předem, proto po pozitivním těhotenském testu začínají vybírat výbavičku. První měsíce těhotenství jsou ideální na průzkum trhu – ujasnění si, které produkty jsou nezbytné a v jaké kvalitě je koupíte. Můžete tak začít vybírat dětské deky, zavinovačku pro miminka či kočárek. 

 

A o čem se dočtete dále? Podívejte se na třetí díl těhotenství týden po týdnu u nás na BLOGU MOONBABY - věnuji se v něm 2. měsíci těhotenství a příznakům v jednotlivých měsících. 

S láskou a radostí pro Vás, nastávající maminky, připravuji články. Neváhejte se mě kdykoliv na cokoliv zeptat. Najdete mě na online chatu, telefonu nebo e-mailu.

chcete_poradit_blog_moonbaby