Těhotenství týden po týdnu: průvodce pro nastávající maminku

Stát se rodiči je velký životní krok. A stejně jako na ty ostatní, i na tuto změnu je potřeba se důkladně připravit. 

Nachystali jsme si proto pro vás velkého průvodce těhotenství týden po týdnu, díky kterému zvládnete všech 9 měsíců hladce!

moonbabycz_tehotenstvi_tyden_po_tydnu_blog_průvodce_pro_nastavajici_maminku

V prvním dílu našeho seriálu se zaměříme na to, co je potřeba udělat, pokud chcete otěhotnět. Nebojte, nebudeme vám popisovat samotný proces, zaměříme se však na to, jak na těhotenství připravit tělo nastávající maminky.

Před tím, než se začnete o miminko pokoušet, proberte svůj plán s lékaři. Jen ti dokážou správně vyhodnotit váš zdravotní stav a případná rizika, která by se s těhotenstvím vázala. Nezapomínejte, že na vyšetření by měl zajít i budoucí tatínek. 

Důležitá informace pro lékaře bude nejen zdraví nastávajících rodičů, ale i rodinná anamnéza. Pokud mají blízcí příbuzní jednoho z partnerů závažné onemocnění či vývojovou vadu, doporučujeme si domluvit konzultaci i u genetika.

Příprava ženského těla na těhotenství

Každý lékař vám řekne, že rizikovými faktory při těhotenství jsou špatná kondice a životospráva. Nemusíte být vrcholová sportovkyně, která je zapřísáhlá abstinentka. Pokud se ale chystáte otěhotnět, měla byste mít optimální váhu. Nadváha, ale i podváha vám početí výrazně zkomplikují.

Tělesná hmotnost jde ruku v ruce se stravovacími zvyklostmi. Jako budoucí maminka byste se měla vyvarovat kalorickým bombám. Naopak do jídelníčku zařaďte potraviny bohaté na bílkoviny a vitaminy. Svou stravu udržujte pestrou a zvláštní pozor si dejte na konzumaci syrového masa, zrajících sýrů či špatně omytých potravin.

Pokud kouříte nebo pijete ve větším množství alkohol, je pravý čas se s těmito zlozvyky rozloučit. Oba mají nepříznivý vliv na plodnost a škodí i samotnému plodu. S těmito neřestmi byste neměla přestat jen vy, ale i nastávající otec.

Maminky, dostaňte se do psychické pohody

Aby bylo tělo připravené hostit nový život, musíte mu dopřát dostatek spánku. Jen tak zvládne regenerovat. Důležitá je i psychická pohoda. Rozhodně si nepomůžete, pokud budete v neustálém stresu z práce.

Pokud dlouhodobě užíváte hormonální antikoncepci, nezoufejte, že se vám nepodaří otěhotnět hned po jejím vysazení. Po několikaletém užívání antikoncepce totiž může mít první ovulace několik měsíců zpoždění. Není tedy třeba se kvůli tomu stresovat.

V příštím díle se zaměříme na výpočet týdnů těhotenství. Prozradíme vám také to, jak vypadá první měsíc budoucí maminky.

A pokud už se těšíte na to, jak vám poroste bříško a chcete mít všechny okamžiky zaznamenané, pořiďte si milníkové kostky, které se budou krásně vyjímat na těhotenských fotkách. Po porodu je pak využijete na fotkách vašeho drobečka.

465_da--rkovy-set-unisex-moonbabycz-deka-milni--ky

 

drevene-milnikove-kostky-pro-miminko-moonbaby

A o čem se dočtete dále? Podívejte se na druhý díl těhotenství týden po týdnu u nás na BLOGU MOONBABY - věnuji se v něm 1. měsíci těhotenství, který je ve znamení početí. 

S láskou a radostí pro Vás, nastávající maminky, připravuji články. Neváhejte se mě kdykoliv na cokoliv zeptat. Najdete mě na online chatu, telefonu nebo e-mailu.

chcete_poradit_blog_moonbaby